به محض یافتن محل اقامت ، باید در دفتر ثبت نام ساکنان محلی ثبت نام کنید. دفتر تأیید کتبی از ثبت نام (Meldebestätigung) به شما می دهد. پس از آن می توانید برای اجازه اقامت خود اقدام کنید
هر دانشجویی بین المللی که به آلمان مهاجرت می کند باید معمولاً در مدت یک هفته در دفتر ثبت نام ساکنین ثبت نام کند. در اداره ثبت احوال ساکنان باید فرم ثبت نام را پر کنید. سپس تأیید کتبی از ثبت نام دریافت می کنید. حتماً این سند را نگه دارید زیرا برای دریافت اجازه اقامت آلمان از اداره ثبت احوال بیگانگان به آن احتیاج دارید.
به محض یافتن محل اقامت در آلمان ، باید در اداره ثبت نام ساکنان محلی ثبت نام کنید. در برخی از شهرها ، دفتر ثبت نام ساکنان (Einwohnermeldeamt) نیز Bürgerbüro یا Bezirksamt نامیده می شود. شما باید طی یک یا دو هفته ثبت نام کنید (بسته به شرایط دفتر ثبت نام ساکنین محلی متفاوت است) ، یا اینکه مجبور به پرداخت جریمه اداری (Bußgeld) هستید. بعضی اوقات در یک یا دو هفته قرار ملاقات دریافت نمی کنید. مهم این است که شما قرار ملاقات را طبق درخواست در طی یک یا دو هفته رزرو کردید. معمولاً می توانید قرار ملاقات را بطور آنلاین در دفتر ثبت نام ساکنان ترتیب دهید.
برای ثبت نام در دفتر ثبت نام ساکنین ، به موارد زیر نیاز دارید:
دفتر ثبت نام ساکنان هنگام ثبت نام با آنها ، تأیید ثبت نام به شما می دهند. حتما این سند را نگه دارید! در صورت درخواست اجازه اقامت در اداره ثبت احوال بیگانگان به آن احتیاج خواهید داشت.
آیا شما از اتحادیه اروپا ، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس آمده اید؟
سپس نیازی به اجازه اقامت ندارید ، اما اغلب برای ثبت نام در اداره ثبت احوال ساکنان مجبور به ارائه مدرک بیمه درمانی و اثبات منابع مالی هستید. در این حالت ، دفتر ثبت نام ساکنین هنگام ثبت نام در آنجا برای محل زندگی خود ، تأیید حق اقامت خود را به شما می دهند.
اگر شهروند یکی از کشورهای فوق نباشید و دوست دارید بیش از 90 روز در آلمان تحصیل کنید ، باید به دفتر ثبت احوال بیگانگان در شهر محل تحصیل مراجعه کنید. می توانید آدرس را از دفتر بین المللی بدست آورید یا در پایگاه داده BAMF جستجو کنید. شما باید برای اجازه اقامت خود در دفتر ثبت نام بیگانگان شهری که در طی سه ماه اول تحصیل می کنید ، اقدام کنید.
شما درخواست اقامت خود را در اداره ثبت احوال بیگانگان می کنید. برای دریافت اجازه اقامت باید شخصاً به اداره ثبت احوال بیگانگان مراجعه کنید. به اسناد زیر نیاز خواهید داشت:
نکته: بهتر است تمام مدارکی را که در اختیار دارید ، بگیرید ، حتی در صورت عدم نیاز. اگر مدارکی وجود ندارد ، باید قرار ملاقات جدید ترتیب دهید. این طول می کشد غیر ضروری طولانی!
درباره این سایت