به محض یافتن محل اقامت ، باید در دفتر ثبت نام ساکنان محلی ثبت نام کنید. دفتر تأیید کتبی از ثبت نام (Meldebestätigung) به شما می دهد. پس از آن می توانید برای اجازه اقامت خود اقدام کنید

هر دانشجویی بین المللی که به آلمان مهاجرت می کند باید معمولاً در مدت یک هفته در دفتر ثبت نام ساکنین ثبت نام کند. در اداره ثبت احوال ساکنان باید فرم ثبت نام را پر کنید. سپس تأیید کتبی از ثبت نام دریافت می کنید. حتماً این سند را نگه دارید زیرا برای دریافت اجازه اقامت آلمان از اداره ثبت احوال بیگانگان به آن احتیاج دارید.

مرحله: تأیید ثبت نام در دفتر ثبت احوال

به محض یافتن محل اقامت در آلمان ، باید در اداره ثبت نام ساکنان محلی ثبت نام کنید. در برخی از شهرها ، دفتر ثبت نام ساکنان (Einwohnermeldeamt) نیز Bürgerbüro یا Bezirksamt نامیده می شود. شما باید طی یک یا دو هفته ثبت نام کنید (بسته به شرایط دفتر ثبت نام ساکنین محلی متفاوت است) ، یا اینکه مجبور به پرداخت جریمه اداری (Bußgeld) هستید. بعضی اوقات در یک یا دو هفته قرار ملاقات دریافت نمی کنید. مهم این است که شما قرار ملاقات را طبق درخواست در طی یک یا دو هفته رزرو کردید. معمولاً می توانید قرار ملاقات را بطور آنلاین در دفتر ثبت نام ساکنان ترتیب دهید.

اسناد مربوط به دفتر ثبت نام ساکنان

برای ثبت نام در دفتر ثبت نام ساکنین ، به موارد زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه (احتمالاً با ویزا) یا کارت شناسایی شخصی و
  • تأیید مسکن تکمیل و امضا شده از صاحبخانه خود ،
  • احتمالاً یک فرم ثبت نام از دفتر ثبت نام ساکنین.

دفتر ثبت نام ساکنان هنگام ثبت نام با آنها ، تأیید ثبت نام به شما می دهند. حتما این سند را نگه دارید! در صورت درخواست اجازه اقامت در اداره ثبت احوال بیگانگان به آن احتیاج خواهید داشت.

2. مرحله: مدت اقامت از دفتر ثبت نام امور خارجه

آیا شما از اتحادیه اروپا ، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس آمده اید؟

سپس نیازی به اجازه اقامت ندارید ، اما اغلب برای ثبت نام در اداره ثبت احوال ساکنان مجبور به ارائه مدرک بیمه درمانی و اثبات منابع مالی هستید. در این حالت ، دفتر ثبت نام ساکنین هنگام ثبت نام در آنجا برای محل زندگی خود ، تأیید حق اقامت خود را به شما می دهند.

شما از اتحادیه اروپا ، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نمی آیید؟

اگر شهروند یکی از کشورهای فوق نباشید و دوست دارید بیش از 90 روز در آلمان تحصیل کنید ، باید به دفتر ثبت احوال بیگانگان در شهر محل تحصیل مراجعه کنید. می توانید آدرس را از دفتر بین المللی بدست آورید یا در پایگاه داده BAMF جستجو کنید. شما باید برای اجازه اقامت خود در دفتر ثبت نام بیگانگان شهری که در طی سه ماه اول تحصیل می کنید ، اقدام کنید.

مدارک مربوط به اجازه اقامت آلمان 

شما درخواست اقامت خود را در اداره ثبت احوال بیگانگان می کنید. برای دریافت اجازه اقامت باید شخصاً به اداره ثبت احوال بیگانگان مراجعه کنید. به اسناد زیر نیاز خواهید داشت:

  • گذرنامه معتبر خود ، احتمالاً با ویزا ،
  • تأیید ثبت نام شما از دفتر ثبت نام ساکنان ،
  • اثبات بیمه درمانی شما ،
  • گواهی بلوغ از دانشگاه آلمان شما ،
  • پول برای هزینه (110 ) ، احتمالاً اثبات منابع مالی ،
  • احتمالاً یک گواهی بهداشت ،
  • احتمالاً قرارداد اجاره شما ،
  • عکسهای گذرنامه احتمالاً (بیومتریک).

نکته: بهتر است تمام مدارکی را که در اختیار دارید ، بگیرید ، حتی در صورت عدم نیاز. اگر مدارکی وجود ندارد ، باید قرار ملاقات جدید ترتیب دهید. این طول می کشد غیر ضروری طولانی!


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : دفتر ,اقامت ,ساکنان ,احوال ,احتمالاً ,اداره ,اجازه اقامت ,احوال بیگانگان ,قرار ملاقات ,اقتصادی اروپا ,منطقه اقتصادی ,منطقه اقتصادی اروپا ,دریافت اجازه اقامت ,برای دریافت اجازه ,برای اجازه اقامت
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دستپخت ویژه بانوان ایرانی sokut23 وب گردی طراحی و توسعه سایت و سئو نوا بلاگ مرجع رسمی مقالات تخصصی تعمیر لوازم خانگی و ماشین لباسشویی بهترین آموزشگاه زبان agahichii Tiffany